12:04 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان محیط زیست

واکنش ستاد احیای دریاچه ارومیه به خبر تکمیل سدهای نیمه ساخته در حوضه آبریز دریاچه
نماد برتر- به دنبال برخی اظهار نطرها درمورد تکمیل سدهای نیمه ساخته در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای این دریاچه می‌گوید که تا هفت سال دیگر که دریاچه ارومیه به طور کامل احیا می‌شود، هرگونه بارگذاری جدید در حوضه آبریز ممنوع است. اگر قرار باشد سدهای نیمه ساخته تکمیل شوند وزارت نیرو باید آب بیشتری را به سمت دریاچه ارومیه رها کند. به همین دلیل کار برای وزارت نیرو بسیار پیچیده خواهد شد.
لکه نفتی اسرارآمیز!
پایگاه خبری راد: بیش از یک ماه از رسیدن یک لکه نفتی به سواحل توریستی برزیل می‌گذرد که ماسه‌ها را از لکه‌های سیاه پوشانده و باعث از بین رفتن لاک پشتهای دریایی و وحشت ماهیگیران شده است بدون این که منشا آن مشخص باشد.
انتقاد رئیس سازمان محیط زیست از درخواست یک خودروساز
پایگاه خبری راد: رییس سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از عملکرد برخی مدیران در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: یکی از مدیران خودروساز نامه نوشته که به دلیل تحریم‌ها ما را نصب فیلتر روی خودروهای دیزلی معاف کنید. برخی از این مدیران منافع شخصی و شرکتی خود را به منافع عمومی ترجیح می‌دهند و به‌درستی آموزش ندیده‌اند.
مردم بهترین قاضی‌اند
پایگاه خبری راد: کیفیت سوخت ایران چند ماهی است که زیر ذره‌بین قرار گرفته و انتقادهای متفاوتی نسبت به آن شنیده می‌شود و این در شرایطی است که بالاترین رکن دولت کیفیت سوخت کشور را بسیار مطلوب ارزیابی کرده و معتقد است که وزارت نفت در ارتقای کیفیت سوخت و محیط زیست گام‌های بلندی برداشته است.
مشکل "ازن" از خودروساز نیست، از کیفیت سوخت است
پایگاه خبری راد: به دنبال تذکر وزارت بهداشت به خودروسازان درباره افزایش آلاینده "ازن"، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: مسئولان محیط زیست به جای ایراد به خودروسازان، باید برای کیفیت سوخت و مجهز کردن جایگاه‌ها به بنزین و گازوئیل باکیفیت فکری کنند، تا ادعای وزارت نفت مبنی بر توزیع سوخت باکیفیت در جایگاه‌های سوخت محقق شود.
انتقال آب خزر به سمنان به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: طرح انتقال آب خزر به سمنان، آذرماه سال گذشته با اعلام آمادگی دولت برای ارائه امکانات لازم به صورت رسمی سند خورد. طرحی که فارغ از سنگینی وزنه مخالفان یا موافقانش، هنوز در نیمه راه بوده و با سدی به نام تأمین منابع مالی مواجه است.
مسئله تولید یا توقف خودروهای دیزلی باید در دولت حل شود
پایگاه خبری راد: به اعتقاد عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت، در تولید خودروهای دیزلی باید همه جوانب از جمله معیارهای مصرف سوخت در راستای منافع ملی کشور در نظر گرفته شود تا برای تولید یا توقیف خودروهای موتور دیزل، تصمیم گرفته شود.
تشکیل کارگروه احیای زاینده رود/حق گاوخونی به مرور ادا می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو از تشکیل کارگروه احیای زاینده رود خبر داد و گفت: واگذاری اختیارات لازم به کمیته استانی در حال پیگیری است. مسوولان به جد در تلاش برای رفع مشکل زاینده رود هستند.
سازمان محیط زیست در مورد دیزل‌ها محافظه‌کارانه برخورد نکند
پایگاه خبری راد: به دنبال درخواست صدور مجوز تولید سواری دیزلی از سوی مرکز تحقیقات ایران‌خودرو و مخالفت سازمان محیط زیست با این طرح، استاد مکانیک دانشگاه بهشتی توسعه سبد سوختی کشور را دلیل تولید سواری دیزلی دانست و گفت: سازمان محیط زیست به‌جای رفتار محافظه‌کارانه با تکنولوژی‌های جدید در کشور، به سمت تقویت قدرت پایش خود حرکت کند.
آخرین گزارش از وضعیت کیفیت گازوئیل کشور
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست از روند بهبود نسبی کیفیت گازوئیل توزیعی در کشور خبر داد و گفت: نتایج آنالیز سوخت نشان می‌دهد که در سال ۹۷ از بین ۳۶۴ نمونه گازوئیل برداشت‌ شده از جایگاه‌های سوخت سراسر کشور، ۳۹ درصد نمونه‌ها در حد مجاز، ۴۶ درصد در شرایط مناسب و ۱۵ درصد در وضعیت قرمز بوده است.
سد لاسک؛ اعتراض یا فرافکنی؟
پایگاه خبری راد: به دنبال انتقاد رئیس شورای عالی جنگل‌ از سازمان حفاظت محیط زیست در مورد چگونگی صدور مجوز «ساخت سد لاسک» مدیر کل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه همه سدها مشمول ارزیابی زیست‌محیطی هستند، گفت: از سازمان جنگل‌ها در مورد سد لاسک در همه مراحل استعلام شده و این دستگاه به جز مخالفت بدوی، مخالفت جدی با ساخت سد لاسک نداشته و تنها خواستار پرداخت خسارت ۴۶ میلیارد تومانی ناشی از تخریب جنگل شده است.
تهدیدات سد «لاسک» برای تالاب انزلی
پایگاه خبری راد: به دنبال آغاز ساخت سد لاسک در استان گیلان و تلاش فعالان محیط زیست برای توقف اجرای این طرح، مدیر کل دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان محیط زیست آسیب‌های ناشی از سد لاسک را برای تالاب انزلی تشریح کرد و گفت: سدسازی مانع ورود سیلاب‌های بهاره به تالاب، انباشت رسوبات و در نتیجه کم‌عمق شدن آن می‌شود.
ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت منابع ژنتیکی؛ بزودی
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست با اشاره به تصویب لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی کشور از تکمیل آیین‌نامه اجرایی این قانون خبر داد.
تاکید رئیس سازمان محیط زیست بر ضرورت لایروبی رودخانه‌های کشور
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت لایروبی رودخانه‌های کشور برای پیشگیری از سیل‌های آتی تاکید کرد.
سموم استفاده شده برای مقابله با ملخ‌ها در بوشهر مورد تأیید است
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص پیامدهای سمپاشی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها گفت: با توجه به هماهنگی و همکاری نزدیک و کارشناسانه‌ای که با جهاد کشاورزی استان داشتیم، همه سموم استفاده شده از قبل به تأیید این اداره کل رسیده است.